A l'última classe vam treballar les quatre habilitats lingüístiques, que són essencials per poder comunicar-nos en totes les situacions possibles i que si volem ser mestres hem de dominar-les a la perfecció. Per aquest motiu hem de posar molta èmfasi en saber realment que són.
Per què?
Els humans tenim la necessitat de comunicar-nos i la única manera de fer front a la comunicació és a través de les quatre habilitats lingüístiques, ja que sense llegir, parlar, escoltar i escriure no hi hauria cap forma de poder comunicar-nos amb altres humans.
Aquí us deixo unes pinzellades d'informació per introduir-vos al tema, començant per les definicions de les quatre habilitats lingüístiques:
LLEGIR:

ESCRIURE:
Escriure és el procés mitjançant el qual es produeix un text escrit significatiu. Escriure a de tenir en compte tres aspectes: els formals (la cal·ligrafia, la grafònica,..), els lingüístics (morfologia, semàntica, psicosemàntica,...) i els discursius (procés de composició del text, característiques o propietats del text, etc).
PARLAR:

ESCOLTAR:

Propietats d'un text:
A partir d'aquí ens centrem en dos tipus de característiques: les descriptives i les prescriptives.
Les característiques descriptives descriuen, expliquen i analitzen el funcionament d'algun aspecte lingüístic. I aquestes tres regles són: la coherència (selecciona el que és rellevant del que no ho és) , la cohesió (conjunt de relacions de significat) i la adequació (grau d'adaptació d'un discurs a la seva situació comunicativa).
I finalment les característiques prescriptives determinen les normes d'us (correcció i variació o estil).
Per poder fer un text amb bones condicions s'han de tenir en compte aquests quatre factors essencials ja que sense ells el text no agafaria cap sentit i no podria fer la seva funció comunicativa adient.
Per aprofundir podeu entrar en el bloc de la meva companya Laura Aparizi que ho te especialment ben explicat.
Per poder fer un text amb bones condicions s'han de tenir en compte aquests quatre factors essencials ja que sense ells el text no agafaria cap sentit i no podria fer la seva funció comunicativa adient.
Per aprofundir podeu entrar en el bloc de la meva companya Laura Aparizi que ho te especialment ben explicat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada