A classe de COED vam treballar les diferencies de la llengua oral i la escrita, a partir d'uns dossier que vam elaborar resumint documentació que ens va proporcionar la nostre mestre Imma.
Aquí deixo una mica d'informació del que es va tractar:
Una persona que vulgui dominar la llengua escrita, ho té tot molt més fàcil si sap dominar els coneixements de la llengua oral.
Hi han diferencies contextuals en els dos tipus de llengües, com per exemple la llengua oral és immediata en el temps i la llengua escrita és diferida en el temps.
En un principi es pensava que la llengua escrita era únicament un mitjà per per transcriure la parla (que era el centre dels seus estudis, deixant sense importància l'escrit). Però actualment es consideren les dos com a codis fonamentals i totalment diferent per comunicar-se . També s'ha d'esmentar que hi ha tipus de texts que son escrits per ser llegits i d'altres que son escrits per ser dits. I que per tant els dos codis presenten diferencies en tipus contextuals i textuals.
Actualment trobem diferents models que interpreten aquesta situació:
- El model dependent ( la llengua oral com a manifestació primera i l'escrita com una transcripció grafica de l'oral.)
- El model equipol·lent (l'oral i l'escrit tenen característiques estructurals comunes tot i que tenen funcions diferents)
- El model independent ( la llengua oral va independentment de la escrita)
Per poder posar a proba els coneixements que vam aprendre en aquesta classe vam extreure tot el suc a partir de dos activitats del programa, anomenat Qui ets, tu?
En aquest treball havíem d'escollir a una persona de la classe per poder dur a terme les dues tasques: una descripció escrita o digital (a través d'un text descriptiu, vidio, poema,..) i una fotografia descriptiva.
Per la descripció vam utilitzar uns documents que ens va lliurar la nostre mestra, on ens explicaven les tècniques principals dels textos descriptius i diferents exemples que s'han de tenir en compte per variar la nostre visió dels textos descriptius únicament físics.
Un cop teniem feta la part fotogràfica del projecte, vam fer una exposició a la classe on cadascun explicava les característiques que considerava adients del motiu de la tria, els colors,etc. als demés companys.
A continuació us deixo la fotografia que em va fer la Imma a l'hora de l'exposició:
A principi de semestre també vam poder treballar unes cançons infantils per observar diferents tipus de descripcions. Aquesta tasca va ser molt atractiva ja que a partir de paraules simples i rimes es podien observar descripcions clarament, i a més aprofundir una mica més en el món de l'educació que tant ens interessa.
Per aprofundir sobre aquest tema cliqueu a l'enllaç on sortirà un vidio d'un poema anomenat La fageda d'en Jordà, de Joan Maragall. És un molt bon exemple d'un poema descriptiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada